Classe magistral de flauta travessera

Gràcies al suport de l’AMPA de l’EMMB, aquest divendres els alumnes de flauta travessera del Conservatori dels Pirineus, gaudiran d’una masterclass amb Bernat Castillejo, professor del Conservatori municipal de música de Sabadell.

Bernat Castillejo, de petit va viure a Binèfar. Quan ell tenia 6 anys, amb la família es van establir a Sabadell. Va estudiar música a l’Escolania de Sant Agustí (Escolapis de Sabadell), al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona –on va obtenir el diploma de professor superior de flauta travessera– i a l’École Nationale de Musique et d’Art Dramatique d’Orléans. És deixeble de Josep Maria Llorens i Cisteró i Barbara Held (pel que fa a flauta), de Jordi León (flabiol i tamborí) i d’Albert Argudo (direcció d’orquestra). Ha rebut diversos premis: premis d’honor de flauta i de música de cambra del Conservatori Superior de Barcelona, primer premi de flauta travessera al Conservatori d’Orleans (1985), al Concurs de la Regió Centre de França (1986) i al Concurs Nacional Permanent de Joventuts Musicals d’Espanya (1986) i Premi de la Fundació Caixa de Sabadell pel seu projecte d’edició d’un CD amb música de Toldrà, Manén i Oltra.

Ha estat intèrpret de flabiol a les cobles Jovenívola de Sabadell (1976-1979), Mediterrània (1979-1984), Sant Jordi (1996) i Cobla Simfònica de Catalunya (2001) i ha exercit de flauta solista en nombroses orquestres, especialment a l’Orquestra Simfònica del Vallès (1987-1994). Ha impartit classes als conservatoris de Vila-seca i Salou (1981-1984) i Sabadell (1985-avui). Ha actuat com a flauta solista amb diverses orquestres del país i estrangeres. Ha fet gires per països americans (Brasil, Uruguai, Xile, Bolívia, Colòmbia i Costa Rica entre d’altres) i europeus (Irlanda, Portugal, França i Espanya). També ha fet produccions per a mitjans de comunicació com Canal Clásico de Vía Digital, Televisió Espanyola i Televisió de Catalunya. Les principals activitats en música de cambra han estat el duet format amb el pianista Adolf Pla i la col·laboració amb la mezzosoprano Anna Ricci. Ha realitzat arranjaments per a orquestra, banda i cobla, en què cal destacar la transcripció de Rhapsody in blue de George Gershwin per a aquesta formació. Ha impartit cursos i seminaris al nostre país i també a França i Amèrica.